persberichten

Uw verhaal in nieuw spektakelstuk!
18 januari 2012
Uw verhaal in nieuw spektakelstuk!

BARENDRECHT
- Het is alweer ruim vijf jaar geleden dat de Stichting De Waterdragers het schouwspel ‘Zand Erover’ opvoerden in Carnisselande. In 2009 voerden zij het spektakel Kapoen op en voor april 2013 staat Afscheid gepland. Een nieuwe productie van deze stichting die zij samen met de nieuwe regisseur Charles Hens en componist Wim Soeters gaan organiseren. Maar voordat het zover is heeft Charles Hens verhalen nodig van de Barendrechters.

Afscheid moet gaan over alles wat men in het leven achter zich laat, maar waar men wel met spijt aan terugdenkt. Samen met Dieta Uyterlinde, bestuurslid, heeft de regisseur scholen en De Wave bezocht om aan de jeugd van Barendrecht deze vraag te stellen. De kinderen en jongeren kwamen met verrassende antwoorden. Zoals knuffels die weggegooid zijn en waar ze nu enorm spijt van hebben en een meisje vond het zo jammer dat ze haar vroegere buurjongetje nooit meer zag. “Naar dit soort verhalen zijn wij op zoek”, zegt Dieta. Zij is nog van plan om samen met Charles meerdere locaties te bezoeken. Want ook de ouderen en de volwassenen in Barendrecht mogen hun verhalen delen zodat de productie voor iedere leeftijd mooie, herkenbare taferelen oplevert.

Anoniem

“Mensen mogen hun verhalen naar ons mailen en dat kan dan verwerkt worden in de productie. Uiteraard blijven de verhalen anoniem en zal het voor niemand herkenbaar zijn”, benadrukt Dieta. De planning is om het schouwspel op het afvalaanbiedstation te houden. Het is een plek waar alle mensen uit Barendrecht komen en dingen achter laten waar ze afscheid van nemen. Het thema van afscheid is bewustwording voor duurzaamheid en de eerste doelstelling van De Waterdragers is ook de verbinding met alle Barendrechters.

Vrijwilligers nodig

Nadat Charles Hens, met de medewerking van alle verhalen die binnenkomen, het verhaal heeft geschreven heeft de stichting natuurlijk ook veel vrijwilligers nodig. Bij Kapoen waren ruim driehonderd vrijwilligers betrokken, van decorbouwers tot acteurs. Ook muzikanten zijn noodzakelijk om er een prachtige voorstelling van te maken. Later in het jaar zal duidelijk worden wat voor rollen er precies te vergeven zijn en waar hand en spandiensten voor nodig zijn. Aanmelden kan wel alvast via info@dewaterdragers.nl. Ook sponsoren zijn alvast van harte welkom om contact op te nemen om zowel financieel te helpen of in natura. Stichting de Waterdragers is een Algemeen Nut Beogende Instelling, ANBI.

Weggegooid

Waar heeft u spijt van? Mail uw verhaal naar weggegooid@dewaterdragers.nl en maak kans op twee theaterbonnen. Meer informatie staat op de website www.dewaterdragers.nl.

Uw verhaal in nieuw spektakelstuk!"
Het Zuiden Barendrecht 18 jan 2012 Door: Astrid Krijgsman

Audities Afscheid"
In Juni zijn de auudities voor Afscheid Meld je aan via weggegooid@dewaterdragers.nl